Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv délky magnetického obvodu na účinnost jednofázového asynchronního motoru
Binek, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu délky magnetického obvodu na účinnost jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem v pomocném vinutí. Celou práci lze rozdělit na dvě části. První část zahrnuje obecnější poznatky týkající se jednofázových motorů a podklady pro analytický výpočet. Druhá část pracuje s konkrétní technickou dokumentací motoru. Ta zahrnuje vytvoření modelu tohoto motoru v programu RMxprt, analytický výpočet pro ověření vlastností motoru a kapitolu s laboratorním měřením, kde dochází zejména k porovnání výsledků se RMxprt simulací a analytickým výpočtem, a to hlavně z pohledu účinnosti.
Elektromagnetický výpočet elektrického stroje pro letecké aplikace
Halašta, Vítězslav ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektromagnetickým výpočtem elektrického stroje pro letecké aplikace. Byla vytvořena literární rešerše na elektrické stroje a s nimi spojené trendy využívané v letectví a uvedeny byly požadavky kladené na tyto stroje. Dále se práce věnuje tvorbě elektromagnetického modelu stroje navrženého pro letectví a provedení jeho elektromagnetického výpočtu pomocí metody konečných prvků. Součástí práce je i pohled na stránku návrhu stroje pro letecké aplikace a porovnání konkrétních strojů navržených pro aplikaci v letectví. Modelovaný stroj byl simulován ve stavu naprázdno, v zatížení a při poruše. V závěru jsou formulovány důvody, proč je synchronní stroj s permanentními magnety ideální volbou pro letecký průmysl a jaké kroky vedou k jeho přizpůsobení pro danou aplikaci. Je zde také diskutováno, zda byl modelovaný stroj správně navržen pro leteckou aplikaci.
Induction Motor Analysis Using Reduced Order Model
Halašta, Vítězslav ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
This master's thesis deals with analyzing an induction machine using reduced order modelling. Firstly, optimal electric machines for electric vehicles with state of the art manufacturing technologies were described and compared with emphasis on the possible use of the induction machine. Further, different hybrid and electric vehicle types were presented alongside possible powertrain configurations. Optimization and surrogate modelling was described. Fast analysis of an induction machine using space-vector theory, specifically reduced order modelling, was adopted and studied. Code in Python was created to automate this modelling procedure and obtain an efficiency map as a final result. The conclusion offers results from a multi-source comparison of electrical machines. In addition, reasons why the induction machine might be a significant player in electric vehicle propulsion, are expressed. The interesting findings regarding the modelling are also summed up in the conclusion part alongside possible future directions of eventual follow-up theses.
Účinnostní mapa pohonu s asynchronním strojem
Hojný, Ondřej ; Hadraba, Petr (oponent) ; Pruša, Radomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem ztrát v asynchronním motoru a frekvenčním měniči. Dále je jejím cílem tvorba a srovnání interpolačních metod, které jsou dále implementovány na účinnostní mapě asynchronního motoru napájeného měničem.
Induction Motor Analysis Using Reduced Order Model
Halašta, Vítězslav ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
This master's thesis deals with analyzing an induction machine using reduced order modelling. Firstly, optimal electric machines for electric vehicles with state of the art manufacturing technologies were described and compared with emphasis on the possible use of the induction machine. Further, different hybrid and electric vehicle types were presented alongside possible powertrain configurations. Optimization and surrogate modelling was described. Fast analysis of an induction machine using space-vector theory, specifically reduced order modelling, was adopted and studied. Code in Python was created to automate this modelling procedure and obtain an efficiency map as a final result. The conclusion offers results from a multi-source comparison of electrical machines. In addition, reasons why the induction machine might be a significant player in electric vehicle propulsion, are expressed. The interesting findings regarding the modelling are also summed up in the conclusion part alongside possible future directions of eventual follow-up theses.
Elektromagnetický výpočet elektrického stroje pro letecké aplikace
Halašta, Vítězslav ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektromagnetickým výpočtem elektrického stroje pro letecké aplikace. Byla vytvořena literární rešerše na elektrické stroje a s nimi spojené trendy využívané v letectví a uvedeny byly požadavky kladené na tyto stroje. Dále se práce věnuje tvorbě elektromagnetického modelu stroje navrženého pro letectví a provedení jeho elektromagnetického výpočtu pomocí metody konečných prvků. Součástí práce je i pohled na stránku návrhu stroje pro letecké aplikace a porovnání konkrétních strojů navržených pro aplikaci v letectví. Modelovaný stroj byl simulován ve stavu naprázdno, v zatížení a při poruše. V závěru jsou formulovány důvody, proč je synchronní stroj s permanentními magnety ideální volbou pro letecký průmysl a jaké kroky vedou k jeho přizpůsobení pro danou aplikaci. Je zde také diskutováno, zda byl modelovaný stroj správně navržen pro leteckou aplikaci.
Účinnostní mapa pohonu s asynchronním strojem
Hojný, Ondřej ; Hadraba, Petr (oponent) ; Pruša, Radomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozborem ztrát v asynchronním motoru a frekvenčním měniči. Dále je jejím cílem tvorba a srovnání interpolačních metod, které jsou dále implementovány na účinnostní mapě asynchronního motoru napájeného měničem.
Vliv délky magnetického obvodu na účinnost jednofázového asynchronního motoru
Binek, Martin ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu délky magnetického obvodu na účinnost jednofázového asynchronního motoru s trvale připojeným kondenzátorem v pomocném vinutí. Celou práci lze rozdělit na dvě části. První část zahrnuje obecnější poznatky týkající se jednofázových motorů a podklady pro analytický výpočet. Druhá část pracuje s konkrétní technickou dokumentací motoru. Ta zahrnuje vytvoření modelu tohoto motoru v programu RMxprt, analytický výpočet pro ověření vlastností motoru a kapitolu s laboratorním měřením, kde dochází zejména k porovnání výsledků se RMxprt simulací a analytickým výpočtem, a to hlavně z pohledu účinnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.